Czy warto dawać dzieciom kaszki?

Kasza to jeden spośród pierwszych artykułów dawanych dzieciom na starcie uzupełniania diety. Kasze są szczególnie cenne. Mają multum witamin oraz minerałów, natomiast do tego są niezwykle wartościowe. Należałoby zatem wzbogacać dietę dziecka o rozmaite rodzaje kasz, wybierając ich formę podania do wieku oraz możliwości dziecka. Warto wiedzieć, jakie kasze można dawać dziecku na starcie uzupełniania diety, natomiast również czy są kasze, jakich lepiej unikać.

Kaszki dla dzieci najpopularniejsze: wartości odżywcze

Kaszki dla dzieci to artykuły zbożowe, będące źródłem energii i wielu ważnych elementów odżywczych. Robi się je powszechnie z ryżu, kukurydzy lub pszenicy, jednak też gryki lub owsa. Kaszki dla najmniejszych są bogate w węglowodany złożone, między innymi skrobię, błonnik pokarmowy, białko roślinne, witaminy z grupy B i składniki mineralne. Wartość odżywcza artykułów zbożowych zależy od stanu przemiału ziarna. Im mniej zdezynfekowane ziarno, tym więcej w nim błonnika i elementów pożywnych.

Kaszka dla dziecka − mleczna lub bezmleczna?

Kaszki dla dzieci dzielą się na mleczne oraz bezmleczne. Te pierwsze mają już we własnym składzie mleko modyfikowane, drugie − nie. Mnóstwo mam maluszków jest pewnym sprzymierzeńcem kaszek bezmlecznych, bowiem mają prostszy skład, natomiast mleko, lub to modyfikowane, lub z piersi, zawsze do kaszki możesz dać. Pamiętaj, iż zgodnie ze wskazaniami WHO mleko krowie można wprowadzać do diety dziecka tylko po ukończeniu 1. roku życia.

Kaszki dla dzieci – od czego rozpocząć?

Pierwsze kaszki mogą być jedzone już poprzez czteromiesięczne dzieci, natychmiast po ukończeniu czasu karmienia tylko piersią. Istotne, by dać wówczas do diety gluten, bowiem może to uniemożliwić wystąpieniu celiakii na późniejszym etapie wzrostu małego. Dobrze nadają się do tego pszeniczne, jęczmienne, żytnie lub także owsiane kaszki dla niemowląt. Sama celiakia niewątpliwie eliminuje możliwość pożywienia artykułów glutenowych – dzieci chorujące na chorobę trzewną powinny spożywać kaszkę na bazie ryżu, kukurydzy, gryki, prosa, amarantusa czy także komosy ryżowej.